0

TOMS: Značka, která nemyslí jen na sebe

17.04.2016 1994

V nadcházejících dvou týdnech jsme se rozhodli uspořádat akci se značkou Toms. Jedná se o možnost vyzkoušet si virtuální realitu na našich partnerských prodejnách. Stačí se zastavit na jednom z našich shopů, kde si zdarma budete moci zažít příběh značky Toms, který vypráví o tom, proč, jak a komu darují pár obuvi za každou zakoupenou botu.

Virtuální realita bude probíhat v termínech:

TOMS v Revolution 20. 4. / 14-20 hod
TOMS v Tora Bora 21. 4. / 14-20 hod
TOMS v El Ninu 27. 4. / 14-19 hod
TOMS v Popcornu 28. 4. / 14-19 hod
 

Za každý zakoupený pár bot TOMS věnujeme zákazníkovi kupón. Všechny kupóny z daného dne slosujeme a vybraný člověk získá od nás 1000 Kč na nákup. 

 

Koupí bot tak nejen přispějete lidem, které TOMS obdaruje párem darovací obuvi, ale kromě dobrého pocitu máte šanci získat i voucher na 1000 Kč!!!

Příběh Tomsu

Na začátku jednoho z nejpokrokovějších nástrojů charitativní pomoci stála humanitární cesta amerického cestovatele a podnikatele Blakea Mycoskieho do Argentiny. Několik měsíců strávil v lokální neziskové organizaci, která působila na předměstí Buenos Aires a jedním z jejích projektů bylo rozdávat dětem boty. V oblasti byla totiž taková chudoba, že většina dětí nikdy nevlastnila jediný pár bot a chodila celoročně bosa. Z toho plynula nejen řada zdravotních problémů, ale také zásadní překážka - bez bot děti nemohly chodit do školy. Buď do ní fyzicky nedošly, nebo je do školní budovy bez bot nepustili.

Na základě svojí zkušenosti dostal Blake jednoduchý, ale geniální nápad: vytvořit značku bot, jejímž hlavním posláním bude boty dávat.



Jako zásadní princip fungování firmy zavedl obchodní model "One for One": Za každý prodaný pár bot se druhý pár bot vydá dítěti, které boty nemá a potřebuje. Značku nazval Tomorrow Shoes, boty zítřka. Zkráceně Toms.

Model „One for One“ se záhy stal jedním z nejprogresivnějších nástrojů charitativní pomoci, kterým se inspirují společnosti po celém světě v rámci trendu sociální zodpovědnosti firem. Jednoduchý mechanismus, který generuje sám sebe - čím více párů se prodá, tím více párů se rozdá.

Typy darovacích bot TOMS

Proč boty?

Boty jsou v mnoha oblastech světa nedosažitelným luxusem. Nemusí to být pouze rozvojové země, které jsou tradičně vnímané jako nejchudší - obuv je nedostupná i v chudinských čtvrtích na předměstích různých megalopolí, například v Latinské Americe, ale i v USA, stejně jako je nedostupná v zemích, kde zuří válečné konflikty. Nejvíce ohroženy bývají děti. Kromě plejády zdravotních problémů, jako je například podokonióza, napadení různými parazity a následné infekce, se hlavně nemohou svobodně pohybovat - běhat, sportovat, a co je nejhorší, ani chodit do školy. Kromě toho, že je fyzicky náročné do školy dojít (v řadě zemí děti do školy dochází i několik kilometrů), nemohou bosy do školní budovy. Některé neziskové organizace financují školní uniformy, které jsou podmínkou vstupu do školy, obuv je ale nejdražší část uniformy a v drtivé většině případů na ni nezbývají peníze. Boty jsou zdánlivě banální věc, která má zásadní dopad na kvalitu života.

 

Jak mohou boty pomoci?

V oblastech, kde TOMS ve spolupráci s neziskovými organizacemi působí, je často taková chudoba, že děti nikdy neměly vlastní pár bot a chodí celoročně bosy. Z toho plyne nejen řada zdravotních problémů, ale také zásadní překážka - bez bot děti nemohou chodit do školy. Buď do ní fyzicky nedojdou, protože je často vzdálená několik kilometrů, nebo je do školní budovy bez bot nepustí.

Využití bot se liší oblast od oblasti. Například v Peru mají děti boty, ve kterých mohou chodit do školy - je to ale nepohodlná obuv nevhodná ke sportu nebo aktivnímu trávení volného času (a často také jediný pár, který děti vlastní). Díky botám od TOMS tak mohou děti trávit volný čas plnohodnotně a věnovat se mnoha dalším aktivitám.