0

Carhartt WIP – brand se správnejma hodnotama

 

Málokterej moderní brand se může chlubit tim, že vznikl ještě v 19. století. A byl to právě Carhartt, jehož „tatík“ Hamilton Carhartt společně s 5 zaměstnanci a 4 šicími stroji v roce 1889 dali vzniknout jedný z nejúspěšnějších americkejch success story.

05.10.2017 1706

 

Chvíli teda trvalo, než našli svoje jedinečný, starý dobrý „niché“. Po jednoznačný analýze tehdejšího trhu ale kápli na zlatou žílu. Mašinfírové a strojvedoucí prahli po kvalitním oblečení, který by jim chvíli vydrželo.

 

A tak jim Hamilton na míru vytvořil mašinfírský lacláče a všem vytřel zrak.

 

Tehdy vládnul hrdej nacionalismus a Carhartt táhnul tim, že každej kousek jeho nezaměnitelně modrejch lacláčů vyrobily ruce Amíka. A na zákazníky to fungovalo.

 

 

Zároveň taky Hamilton Carhartt hlásal, že o svý zaměstnance náležitě pečuje a oni díky tomu pracujou s láskou a nasazením. A to na zákazníky fungovalo dvojnásobně. 

 

„I BELIEVE THAT WHEN A MAN WEARS AN ARTICLE THAT I MANUFACTURE, HIS SELF-RESPECT IS INCREASED BECAUSE HE KNOWS THAT IT IS MADE BY AN HONEST MANUFACTURER, WHO IS HONEST WITH HIS EMPLOYEES.“
 

— HAMILTON CARHARTT

 

Skoro století se Carhartt zaměřoval na pracovní oblečení. Pak přišly začátky devadesátek. Doba, kdy začínali i běžný lidi vyhledávat oblečení, u kterýho převládala funkčnost nad formou. 2:0 pro Carhartt.

 

Vlastně až potom si ostatní brandy jako Quicksilver začaly vytvářet svý „pracovní“ kolekce s oversized tričkama a vytahanejma kalhotama. 

Aspoň už víme, kde se ta úchylka devadesátkovýho hiphopu vzala…

Pak přišel rok 96 a s nim i Carhartt WIP.

 

Všechny fotky patří Carhartt WIP

 

V roce 96 přesvědčil jeden německej podnikatel hochy z americkýho Carharttu, že by měli vstoupit i na evropskej trh. I stalo se, ale aby se tatíček Hamilton neobracel v hrobě, dali vzniknout subbrandu Carhartt Work In Progress, zkráceně WIP. 

 

Od „True American“ do skateshopů

 

Carhartt WIP tak od tý doby vyrábí výhradně pro evropskej trh. Nabízí užší nohavice, kratší rukávy a všechno, co patří k modernímu lifestylu.


Údajně pak Amíci – zvyklí na maxi velikosti 52 inčů – koukaj, když přijdou do evropskýho Carharttího krámu, kde velikosti končej u 36 inčů.

 

Amíci, neAmíci, Hamilton Carhartt může v klidu odpočívat, protože jeho sen „vytvořit značku, k níž by všichni vzhlíželi, značku oceňovanou za kvalitu, odolnost a univerzálnost“ úspěšně žije dál. A skrz Carhartt WIP se k jeho hodnotám přidal i styl.

 

>> Hoď vočko na všechny kousky, který od Carhartt WIP můžem nabídnout <<